gece hayatı çin'de olsa gidip görünüz

7
Cuma, Temmuz 02, 2010
selam herkes

evet pusarık da buralardayım dediğine göre çin'den bahsedebiliriz. çin'le bunun bi alakası yok ama bağlamam lazımdı işte. anla bebek.

bundan sonra gezelim görelim tadında bir köşemiz olacak muhteremler. umarım diğer yarım kalan köşelerimize benzemez. geçen yazılardan birinde saygılı orta karar (hep sevgili diyorum denğişik olsun diye saygılı) çin işi şeytan işi diyince bi meraklandım hemen. dedim dur konuşturayım biraz, sağolsun o da pek severmiş konuşmayı (gülüşmeler).

hiçbir masraftan kaçınmayıp çin'i evinize getirdim ulan, daha ne yapayım (alkış).

buyrun efem;
>>ben
-- orta karar

>>evet çin’in olayı nedir? Yenir mi içilir mi? Değer mi ilim çin’de olsa gidip gelmeye, o kadar saat uçak felan.. Hem sen ne yedin oralarda?

--ilk hafta, etrafı keşfedene kadar, Uygur lokantası bulmuştum. Mümin amcalarımız temiz olur düşüncesiyle. Zamanla anladım ki, Çince hiçbi yer temiz olamaz =) Ama 18 saat uçmuş, fırtınalı bir geceyi aç geçirmiş ve öğlene kadar yağmur yemiştim. Artık temiz ya da değil bir şey yemeyi de hak etmiştim. İlk hafta günde bir öğün 'yumurtalı pirinç, lahanalı pirinç, içyağlı pirinç, soyalı pirinç' ve depozitolu şişe kolayla geçti. Bir tabak pirinç ve kola Tl ile 2.5 lira fln =)

Sonrasında 'Türk Lokantaları'nı buldum. Yeryüzündeki cennetlerden. Bıyıklı, beyaz önlüklü 'döner ustası' ve masada 'ince belli çay bardağı' ile tam bir vaha idiler. =) Yaa Çin'de döner bile var. =) Yoğurt farklı lakin biraz. Eğer geleneksel anlamda tuzlu ve kıvamlı bir yoğurt istiyorsan, porsiyonunu bir tabak iskender fiyatına alabiliyordum. 28 Tl.

Her gün döner, pirinç olmuyor tabi. Üç ay...Mc Donalds' a dadandım, eve servisleri vardı 24 saat. Mini burgerler ama ucuzdu. Menüler 10 Tl civarında. Burger King yok Çin'de. Tek bir noktada varmış ama onu da ben bulamadım. Eve de uzaktı zaten. KFC var ayrıca ve son derece ucuz ama ben beyaz et yemiyorum.

Çin mutfağından hiç! hoşlanmıyorum. Bir iki kez Tayvan denedim. Ama gerçekten çok uzak lezzetler. Izgara tavuk kalbi, yosun buğulama ve çiğ yumurtalı istiridyeden oluşan fix menüde öğrenciye indirim vardı. =) Yanında sınırsız yeşil çayla 6 Tl civarı. Yemek konusunda sorunlu biriyim, ama seçenek çok Çin'de. Dünya mutfaklarını sunan bir sürü restoran var aslında. Dev Brezilya biftekleri ya da İtalyan makarnaları vs gibi. =)

Konu ne kadar beklediğin doğrultud bilmiyorum. Benim Çin'deki zamanım, gece hayatı dışında çok keyifli değildi. Acaip geyikler olmadı aslında. Ya da daha dürüst olmak gerekirse 'anlatacağım her şey faşizan gelebilir'. Ciddi anlamda olumsuz görüşlerle döndüm Çin'den. Ankara'daki Çinli arkadaşlar da çok sempatik değil gerçi ama doğal ortamlarında bambaşka oluyorlar gerçekten =) Yoksa 'Doğayı sev, yeşili koru, insanları saygı duy' felsefelerim arasındadır =)


>>ızgara tavuk kalbi mi! Yuhannesburg! Ben de anneme tayvan deneyelim demiştim :P allahtan denemedik, çorum mutfağı kafi bize.. hişşş gece hayatı nedir yani?

--İçecek bir şey al istersen, acaip uzattım mevzuuyu. =)

Gece hayatı apayrı bir başlık. Amerika ve Romanya'da bulundum daha önce. Ankara, İstanbul, İzmir'in yanında güney sahillerimiz bile son derece cazipken, Çin bambaşka şekilde parlıyor aslında Türk çocuğuna =P Çin'de bürokratik işler dışında, insanların hiçbir sınırı, kuralı yok. Ben metropol Şanghay ve başkent Pekin'de takıldım. Bu yüzden, zannederim, bu denli parlaktı geceler. =) Ama sadece gece hayatı için gidilebilir bir yer Çin.


Hatta belki de gece hayatından başka bir numarası yok denebilir =)


Bu iki şehirde hayat gerçek anlamda hiç bitmiyor. 24 saat açık büfe, lokanta, market, gece külübü, bar, dvd market, masaj salonu, şifa merkezi her köşe başında biriyle karşılaşıyor insan. Sokaklar son derece güvenli ve insanlar inanılmaz şekilde medeni. Herhangi bir sıkıntı oluşursa, bu Batı'dan gelen turistler yüzünden yaşanıyordu. Yerel halk genelde maddi sebeplerden pek katılmıyor gece hayatına ama öğrenci, genç ya da 40larda delikanlı amcalar son derece aklı başında eğleniyor. Bira ucuz. Amerikan Bud en pahalı bira, 3,5 Tl idi şişesi. Bunun dışında viski votka yok efenim Malibu 15 tlden açılır, uçabilir. =) Çin biraları ise, şişesi 1 Tl ya da 75 kuruştan bulunabiliyordu.

Gece hayatından istersen daha konuşuruz.


>> istemem miiii :) o zaman hemen ajandamıza kaydediyoruz: şangay ve pekin’e -gece gidilecek.. bir de şu çin malı meselesi var.. adamlar biliyor di mi ne gözle baktığımızı onların mallarına?

--'Kirpiye yavrusu pamuk olurmuş' olayı cevabını veririm =) Soru havada kalmasın. Adamların cidden 'kalite' kaygısı da görüşü de yok. Bundan 50 yıl öncesinde araba Türkiye'de bir hayal bir lüks iken şimdi ikinci el piyasasında araba beğenmiyoruz. Aynı hesap aslında. Adamlar gökdelenler yapmışlar ama hala yüzde yüz pamuklu her şey lüks. İpeğiyle meşhur bi coğrafyada herkes 'naylon' giyiyor, anneannemin deyimiyle =) Haliyle kendi malları da son derece kaliteli geliyor adamlara =)




Fotoğraflar kendi arşivimden. Çin Şanghay'da Televizyon Kulesi var. Fena halde övündükleri bir yapı. 468 mt uzunluğunda, turistik bir merkez. Eyfel'den uzun =) İçinde Şanghay Şehir Tarihi müzesi, Uzay Bilimleri Müzesi, gösteri merkezi, restoran, alışveriş merkezi, kafeler vs mevcut. (Blogta Şanghay Şehir Tarihi Müzesi'nden 3 kayıt var) Adamlar Avrupa'ya kafa tutan bir bina yapmışlar vesselam =P Kule inci dedikleri küre katlara sahip. Kulenin 267. mtresindeki gözlem noktasında, kürenin tavanı *'su damlatıyor'*. *Çin malı Kule*. Silikon tabancası ihracatı yapıp, delikleri kapatmak gerek. =) =P


>> zirilyon tane adam var, haftlığı 5 dolardan tutsunlar birini damlarsa temizlesin işte, istihdam olsun efenim, hatta bir iki kişi daha tutsunlar, onlar ıslatsın, içerdekiler temizlesin, alın verin ekonomiye can verin hesabı.. neyse ankara'da çin'liler mi var :) cin mahallesi felan mi? hani istanbul'da artvinliler trabzonlular mahalleri gibi mi ?

--Ankara'da Türkçe öğrenmeye gelen zibidiler vardı. (Ekmeğimizi elimizden alıcaklar =P Boşuna mı Çince öğrendim ben yıllarca.) Native arkadaş bulduk sevinciyle yapışmıştık. Ama mahalle yok =) Aslında iyi ki yok =)

Şimdi Ankara'daki mütevazi gece hayatımı, sabah ezanıyla sonlandırma ve gidip sızma eğilimindeyim =) Ankara'da bu kadar işte eğlence. Gidip paşa paşa, tek başına kıvrılır uyursun yatağında =)

Çok konuşurum, fırsat verirsen =)

Yeterince kafa değilse yazmak durumunda değilsin. =) Paylaşmayı severim, teklifin için teşekkür ederim. Uğraşmış değilim çok fazla. Lan şimdi yazmasak olmaz ama hikayede iş yokmuş vs kasma yani hoşlanmadıysan =)

>>ne demek çok uğraşmadım yea! :) bi kere ben hayatta lanlı felan konuşmam çok kibarımdır. bi de çok mütevaziyimdir. bak gene kendimi överken buldum kendimi.. neyse ne demiş met-üst:

"yaşıyoruz yaşıyoruz olmuyor / hayat mı orijinal değil ne / kader mi çin malı!"

güzel laf etmiş.
çok teşekkürler. blogumun çin'den sorumlu devlet bakanı olarak allahın izni peygamberin kavliyle seni bloguma istiyorum.


öptm kib bye
çin gibi okan

7 "yoran":

mor dedi ki...

vaay,dan röportaja da el attin hizmetlerin bir cig kibin büyüyor. iyimis,gitmis kadar olduk,ama korkma bunun yazisini yazmam artik,ki burda hazir yazilmisi var:P

bizim sinifta da vardi bi kac tane,naif insanlar yav öle orta karar pek bi bikkin bahsetmis kendilerinden ama onun tanidigi cinli sayisi benimkileri döver sanirsam.

(suanda yazan yoksa,ilk yorum yapan ben olucam. bu cok heyecan verici oldu bi anda,hic öle först olamadim,azmettim birden du bahalim.)

Onncelikle belirtmeliyim ki biz seni gonul siralarimiz first siralarina koyduk. Uzuntun uzuntumm, mutlulugun mutlulugundur vesselam (sondaki vesselam olmayaydi, kizilderili atasozu olabilirdi)

Neyse roportaj demeyelim de bi hos sohbet, bi iki lafin belini kirmaca etc. Cin'den sorumlu devlet bakanim ne diyosa o!!

Bi de soyle gorebilecegim bi yerde ol lutfen. Yogurdu ufleyerek yicem bundan sonra. Eve gidince caldir

Mutlulugun mutlulugumdur olcak o, hepsini sen yeme :)

Masaj Salonu dedi ki...

İstanbul Masaj salonu

orta karar dedi ki...

Ben İstanbul'a uçtum geldim. Sessiz kaldım, geç okudum, zibidilik yaptım. Efenim bakanlık zor iş malum =P

Efenim malumunuz yeniden, ellerinize sağlık, dilimize kuvvet ne güzel olmuş =) (Kafam iyi =P)

Fil biti kardeş blog bile oluruz efenim.
Ya bir de teşekkürler karşılıklı tabii
Saygılı Orta Karar'dan Sevgiler=)

orta kararcım bak masaj salon'larının bile dikkatini çekmeye başladım, çin yazımızdan sonra :))) bence çin bakanlığını düşün sen

saygılar bizden efenim

orta karar dedi ki...

Çoğunluk da evet derse, neden olmasın efenim. =)